Benchmarking Android phone + testen game

Dag 3 bestond eruit gebruik te maken van de bestaande bibliotheken van in mijn testapplicatie.
Deze bibliotheken kon ik ophalen met SoureTree om daarna deze te importeren in mijn Eclipse project.
Deze testapp maakt het nu mogelijk om te kijken of de Android smartphone voorzien is van een GPS sensor, 2G/3G verbinding, gyroscoop,….
Alsook hoeveel opslagruimte er nog vrij is op de smartphone, zowel extern als intern, enzoverder…

Ook mocht ik vandaag met het La Mosca team een spel testen dat in productie is, het bedrijf werd verdeeld over verschillende teams (per team 2 personen).
De citygame had als doel een eindlocatie te raden, men moest wandelen naar deze locatie en daarna op een knop drukken om te testen of dit de correct locatie was.
Op de kaart op de app stonden er verschillende punten, men moest naar deze punten wandelen/lopen om zo meer hints te krijgen over de eindlocatie, een hint was voorzien door een foto. Men kon bijvoorbeeld ook op een bepaalde locatie staan waar een een “valse” hint te vinden was en je niet vooruit hielp naar de eindlocatie.
Ook werden er ook “voorlopige” punten op de kaart gezet, deze punten kwamen tijdelijk op de kaart (bijvoorbeeld 5 min) waarna men naar dit punt als eerste moest lopen om de hint op te pikken.
Het spel was ook voorzien dat men een hint kan stelen van een ander team die in de nabijheid is.

Dag 4 bestond eruit om om verschillende bestaande open-source benchmarks te onderzoeken voor Android smartphones om te kijken welke het beste te implementeren is in de applicatie.
Het was niet echt simpel om zo’n open-source benchmark te vinden, er waren wel veel apps om bijvoorbeeld de grafische chip van de smartphone testen die vrij te downloaden  was.
Maar er was niet echt een open-source project waar men code kon bekijken hoe men deze test daadwerkelijk uitvoert.
Na opzoekwerk en hulp van een collega stootte ik op het project 0xbench, een open-source benchmark voor Android die te openen was in Eclipse.
Na het bekijken van de code vond ik niet meteen een manier om deze te implementeren in mijn applicatie, de code was nogal verspreid over verschillende klassen
en de verschillende testen die in dit open-source project zaten waren niet direct te onderscheiden van elkaar.
Volgende stagedag moet meer uitsluitsel geven of dit project wel geschikt is en of ik het kan gebruiken in mijn project.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s