Website La Mosca + Data native apps

Vorige zondag moest het nieuwe gamecenter online geplaatst worden op 21 uur. Het gamcenter heet bij La Mosca Apptivity en is een website die het mogelijk maakt voor de klanten van La Mosca om hun games te beheren. Bijvoorbeeld iChallenge is een klant van La Mosca die de spellen van La Mosca gebruikt om Team Buildings mee te organiseren . Zij hebben een login om bijvoorbeeld bij het spel The Target een nieuw spelscenario te kunnen aanmaken (hints, locaties, teams, …). De laatste maanden is het team van La Mosca bezig geweest om een nieuw gamecenter te ontwerpen in ASP.NET. La Mosca had mij gevraagd om zondagavond naar het bedrijf te komen om de update mee te ondersteunen.

Het was de bedoeling dat ik deze zondag de website aanpaste (die gemaakt is in WordPress met daar nog eens achter PHP). Zodat het mogelijk was dat particulieren/geintersseerden op de website een spel konden boeken doormiddel van een registratieformulier die gelinkt was met het nieuwe gamecenter. Dit moest gebeuren voor de 4 verschillende websites van La Mosca (BE-NL, BE-FR, FR en NL). Het was ook de bedoeling dat dit “reserverings” formulier gelinkt stond met de Google Analytics van La Mosca zodat het mogelijk werd om de bezoeker te volgen tijdens dit formulier. Dit is succesvol gebeurd en om 21 uur zondagavond was het mogelijk dat de bezoeker van de website van La Mosca dit formulier kon invullen. La Mosca vroeg mij ook om andere aanpassingen te doen aan de website die ik deze week heb uitgevoerd. Enkele voorbeelden dat ik moest veranderen aan de website: een onderverdeling maken tussen de 5 verschillende spellen van La Mosca om een spel te reserveren, elk spel had dus een eigen reservatiepagina wat vroeger niet het geval was, een “offerte”pagina voor elk spel, het contactformulier aanpassen, e-mailinstellingen aanpassen, aanpassingen doen een de detailpagina van de spellen,…

De rest van de week heb ik mijn native applicaties(iOS en Android) geconnecteerd met de MySQL database van La Mosca doormiddel van een webservice. Elke native app heeft 1 tabel in de databank, 1 voor de iOS app en 1 voor de Android database. Daarin worden de technische specificaties van het toestel bewaard. Dit wordt bewaard met het bijhorende IMEI of UUID van het toestel zodat ik deze test in verband kan brengen met de tests van de Unity Test App. Het is mij ook gelukt om in Unity het IMEI nummer op te vragen van een Android toestel, na het stellen van een vraag op het Unity forum. Ook zijn deze week de beginstappen genomen om de website te ontwerpen die moet dienen om de gegevens te bekijken die de verschillende apps verzameld hebben.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s